12.8.13

Barbie Bebek Tarzı

Her ne kadar günümüz çocukları arasında eski popularitesini korumasada Barbie bebekler süslü kıyafetleri, uyumlu aksesuarları ve özenle yapılmış yüz ve vücut yapılarıyla yıllardır pekçok küçüğün hayatını etkilemiştir. Küçük yaşlardayken bebeklerle oynamak her ne kadar sağlıklı ve normal olsa da Barbie bebeklerin gerçek bir insanın sahip olamayacağı ölçülerde yapılmış olmaları ve çocukları aşırı zayıf olmaya ittikleri aynı zamanda ilk Barbie bebeklerinde görünen muhafazakar yaşantının(!) da çocukları yanlış etkilediği iddia edilmiştir.
















Benim çocukken dikkatimi çeken ise Barbie bebeklerin oldukça tek tip olmasıydı. Yine de gerek elbise dikerek gerekse ev eşyaları edinerek renklendirilmesi mümkün bir dünyaydı Barbie bebeklerin bizlere sağladığı. Çeşitli Barbie bebeklerin olduğunu, tek tipleşmenin biraz dönem biraz da ülkemiz koşullarıyla ilgili olduğunu araştırmalarım sonucu anladım. Hatta Barbie bebekleri almanın, onlarla oynamanın sadece çocuklara ait bir durum olmadığını da öğrenmiş bulunuyorum.


The Blonds Blond Gold Barbie Doll


http://www.barbiecollector.com/shop/browse/whats_new gibi siteler Barbie bebek kolleksiyonerleri için birebir. Ben en çok “Dolls of the World” kısmındaki tarzı sevdim. Acaba "Turkish Barbie" yapılsaydı, nasıl giysileri olurdu?





Hiç yorum yok: