29.3.14

Guney Kore Filmleri



Son zamanlarda Guney Kore dizilerine ve yemeklerine merak salmis durumdayim. Aslinda yillardan beri Kore filmlerine de bayiliyorum. Ilginc bir sekilde tanistigim tum Korelileri cabucak seviyorum ve kulturleri ile yeni bir seyler ogrenmek hosuma gidiyor. Bir gun mutlaka Kore'ye gitmeliyim diye dusunuyorum ve simdilik filmleriyle, dizileriyle, leziz yemekleriyle idare ediyorum.




Yakin zamanda izledigim iki kore filminden bahsetmek istemem biraz da bu yuzden. “Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring” (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom), “3-Iron” (Bin-jip), "My Sassy Girl" (Yeopgijeogin geunyeo), “Samaritan Girl” (Samaria), “Oldboy” (Oldeuboi) gibi etkileyici dram ve ask hikayeleri ile dolu filmlerin yani sira oldukca basarili ve bir o kadar iz birakan aksiyon ve suc konulu filmleri de mevcut. Benim bahsedecegim iki film de daha cok bu alanlara yakin.




The Man from Nowhere” (Ajeossi), hem aksiyon hem dram tatlarini barindiran, izlerken hic sikmayan ve kaliteli dovus sahnelerine sahip kesinlikle izlenmesini tavsiye edecegim 2010 yapimi guzel bir film. Eski ozel ajan Cha (Bin Won)'nin dunya ile tek baglantisi rehinci dukkanina arada sirada ugrayan, annesi ile birlikte yakinlarda yasayan, kucuk bir kiz cocugudur. Kucuk kizin annesi uyusturucu saticilarindan mal calinca basi derde girer. Anneyi acimasizca olduren ve kucuk kizi kaciran saticilarin mali bulduklari yer rehinci dukkani olunca kahramanimiz olaylara dahil olmus olur ve kendisine karsi karsiliksiz bir sevgi besleyen kucuk kizi kurtarmak onun gorevi haline gelir, ne pahasina olursa olsun.




Bildik gelen bu hikayenin yorumlanis sekli ve kucuk kiz oyuncu ile basrolumuzun oyunculuk yetenegi insani filme baglayan en buyuk unsurlar. Kimi zaman “Leon” filmini animsatan kimi zaman dovus sahneleri ile “Kill Bill”'i andirarak bambaska bir boyuta gecen film daima ilgiyi canli tutabiliyor. Ozellikle diyologlar cok ince dusunulerek hazirlanmis ve ufak suprizler de barindirmiyor degil.

Tae-Sik Cha: You live only for tomorrow.
Man-seok: What?
Tae-Sik Cha: The ones that live for tomorrow, get fucked by the ones living for today."




Buradaki Koreli arkadaslarimdan birinin evinde, onun onerisiyle izledigimiz “The Berlin File”, aksiyon ve drama iceren 2013 yapimi bir baska Guney Kore filmi. Ilk bahsettigim film kadar begenmemis olsam da yine de pek cok acidan basarili bir film. Ozellikle guzelligi ve oyunculugu ile yillardan beri dikkatimi ceken basarili yildiz Gianna Jun'un bu filmde yer almasi beni cok mutlu etti. 




Kuzey ve Guney Kore arasindaki sorunlar, ajanlar, evlilik, ihanet ve Berlin ekseninde gecen bol kacmali kovalamali ve keyifli bir sonuc cikmis ortaya. Benim icin cok ozledigim Berlin'i gormek icin de bir firsat yaratmis oldu. Casusluk hikayelerini sevenlere kesinlikle oneriyorum ama ozellikle de sonlardaki aksiyon dozaji biraz abartili gelebilecegi icin buyuk beklentilere sahip olmamak iyi olabilir.

Benim icin sinema kulturunde Guney Kore filmleri dikkate sayan bir yere sahip. Ozellikle de suskunluklari ile cok sey ifade edebilen, karizmatik, duyarli ve derinlikli karakterler yaratmakta usta olduklarina inaniyorum. Senaryo yazmakta oldugu kadar sahne yonetimi ve goruntu kalitesinde de oldukca iddialilar. Umarim siz de seversiniz. Iyi seyirler...



Hiç yorum yok: