2.12.13

Sucuklu, Zeytinli Firin Makarna



Bu aralar bol bol vaktim oldugu icin keyifle yemek yapiyorum ve bazen buldugum malzemeler istedigim gibi olmasa da geleneksel yemeklerimizi yapmaya ve bu yolla sila hasretimizi azaltmaya calisiyorum. Arada geleneksel Amerikan tariflerini ve Cin mutfaginin gozde yemeklerini yapmaya calismaktan da mutlu oluyorum.




Ama bugun verecegim tarif geleneksel olmayan, oldukca pratik ve inanilmaz leziz bir yemege ait. Amerika'da yasadigim icin burada sucuk bulmak oldukca zor ama yemegimizin ana lezzetleri sucuk ve makarna. Uzun yillardir burada yasayan, muthis bir Turk cift sayesinde kesfettigimiz Turk marketi bizim bu konudaki sikintilarimizi cozdu. Sucuk bulamayan yada lezzetini sevmeyenlere de onerim ayni tarifi sosis ya da salam ile denemeleri olacaktir.




Ben yaptigim yemeklerin ve tatlilarin neredeyse hepsinde zeytinyagi kullaniyorum -kizartmalari haric tutarsak- ve oldukca da leziz olduklarini dusunuyorum. Bazi yemeklere tereyaginin gercekten cok yakistigini kabul etmekle beraber zeytinyagi gibi saglikli, lezzetli ve baharatlarla bu kadar iyi uyum saglayan bir yag daha yok diye dusunuyorum. Tabi kullanilacak zeytinyaginin da iyi secilmesi oldukca onemli. Turkiye'de Taris'in saf sizma zeytinyaglarini kullanirken burada Bertolli'yi tercih ediyorum. Hem guvenilirligi tescillenmis hem de ortalama bir butceyle alinabilecek kaliteli markalar olduklarini dusunuyorum.




Gerekli Malzemeler:

  • Yarim paket makarna (Deniz midyesi yada penne cesitlerini oneririm.)
  • 1 adet parmak sucuk
  • 1 yemek kasigi un
  • 2 su bardagi sut
  • 1 yumurta
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1 bardak rendelenmis kasar peyniri (Ben monterey jack kullandim.)
  • 10 tane siyah zeytin
  • 10 tane yesil zeytin
  • 3 yemek kasigi zeytinyagi
  • 1 dis sarimsak (Toz tercih edenler icin, bir cay kasigi sarimsak tozu)
  • Karabiber ve nane



Nasil Yapilir:

  1. Tencereye 1 litre su koyup kaynatiyoruz yada kettledan kaynar suyu direkt koyabiliriz. Su kaynayinca tencereye 1 tatli kasigi tuzu ve makarnalarimizi ekliyoruz. Ben makarnalar yapismasin diye bir damla zeytinyagi da damlatiyorum. Makarnalar pisince suyunu suzuyoruz ama sakin soguk sudan gecirmeyin.
  2. Bir yandan da baska bir tencereye 3 yemek kasigi zeytinyagı koyup isitiyoruz ve yag kizinca da 1 yemek kasigi unu ekleyip kokusu azalana kadar kavuruyoruz. Daha sonra 2 su bardağı sutu devamlı karistirarak yavas yavas ekliyoruz una. Karisim yogun hale gelene kadar arada karistirarak kaynatıyoruz. Besamel sosumuz hazir olmus oluyor.
  3. Daha sonra pismis makarnalarimizi hazirladigimiz besamel sos, rendelenmis kasarin yarisi ve bir yumurta ile karistirip firin tepsimize diziyoruz. (Istege gore peynir miktarini arttirabilirsiniz ama bu yemegin daha agir olmasina neden olacaktir.) Makarnanin ustune sucuklarimizi ve zeytinlerimizi dizip, kalan kasar peynirini de en uste dokuyoruz. Baharatlarimizi da firin makarnamizin ustune istedigimiz miktarda dokuyoruz.
  4. Daha onceden isitilmis firinda, 175C' de 25 dakika pisiriyoruz.
Biz bu yemegin yaninda tursu yedik ama sanirim cacik da iyi gidecektir. Afiyet Olsun...




Hiç yorum yok: