9.4.14

Ev Yapimi Cikolatali Puding



Cocukken anneme zorla yaptirdigim ve en cok da tencerenin dibinde kalan kismi yemeye bayildigim fakat sonralari her nedense biraz sogudugum bir tatlidir puding. Tabi ki benim favorim cikolatali olanidir. Annemin cikolatali pudinge biskuvi parcalari ekleyerek yaptigi leziz mozaik tatlisi hakkinda ise bambaska bir yazi yazilabilir. Aslen Ingiliz mutfaginin bir uyesi olan tatli, paketler halinde her markette uygun fiyatlara bulunabilmekte. Bu da bir gercek ki ev yapimi versiyonu her daim daha lezzetli. Ben de simdi ev yapimi halinin tarifini vermek istiyorum. Yapmasi oldukca kisa suren, basit ve leziz bir tatli.      




Gerekli Malzemeler:

    4 yemek kasigi kakao
    3 yemek kasigi un
    2 yemek kasigi nisasta
    8 yemek kasigi seker
    1 litre sut
    150 gr cikolata (bitter olmasi tercih sebebidir)
    1 yemek kasigi zeytinyagi (ya da 1 tatli kasigi tereyagi)


Nasil Yapilir:

1)      Buyuk bir kabin icerisine kakao, un, seker, nisasta ve sut (soguk olmali) eklenerek karistirilir.
2)   Bir kenarda bitter cikolatalar benmari yontemi ile eritilir. (Ugrasmak istenmezse daha sonra kucuk parcalar halinde karisima da eklenebilir)
3)      Hazirladigimiz ilk karisim ocaga konarak, orta ateste surekli karistirilarak pisirilir.
4)      Kaynamaya baslayinca yagini ve hazirladigimiz bitter cikolatayi ekler ve iyice karistiririz.
5)      Kivami koyulasinca pudingi ocaktan alip bir kac dakika daha hizlica cirpariz. Ve tatlimiz hazir.



Ben kaselerin altina biskuvi dizdikten sonra pudingi ustune ekledim ve en uste guzel gorunmesi amaciyla cilekler dizdim. Cileklerin hafif batmasini istemezseniz pudingi bir sure buzdolabinda beklettikten sonra da dizebilirsiniz. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: